استخراج زمینه های 3بعدی از فیلم برای استفاده در بازی های رایانه ای

پایان نامه
چکیده

مدل 3بعدی و بازی ها امروزه در زندگی انسان ها تاثیرات زیادی گذاشته اند. اغلب کشورها توسط بازی ها و انیمیشن های 3بعدی فرهنگ و تاریخ کشور خود را به سراسر جهان عرضه می کنند. از آن جایی که ساخت مدل ها برای به کار گیری در بازی ها و انیمیشن ها دشوار می باشد، این پایان نامه روشی خودکار برای سرعت بخشیدن به این کار بیان خواهد کرد. در این پایان نامه، روشی برای تشخیص اشیا از فیلم یا تصاویر و سپس استخراج مدل 3بعدی این اشیا از فیلم و تصاویر بیان شده است. در این روش سعی شده است که کاربر کمترین دخالت را داشته باشند و الگوریتم به صورت کاملا خودکار عمل 3بعدی سازی را انجام دهد. در روش پیشنهادی، ابتدا اشیا در فیلم به صورت دقیق تشخیص و ردیابی می شوند و سپس این اشیا با به کارگیری الگوریتم هایی در 3بعد ترسیم می شوند. برای تشخیص شی، در مرحله ی اول با روش رشد منطقه، مناطقی که شی در آنجا قرار دارد به صورت نسبی مشخص می شود. بعد از مشخص شدن مناطق، با توجه به شرایط، این مناطق ادغام خواهند شد. برای مشخص کردن شی به صورت دقیق، از یال های تصاویر استفاده می شود. برای این کار، کافیست یال هایی که در حاشیه ی مناطق تشخیص داده شده اند، پیگیری شوند. سپس اشیای پیدا شده توسط الگوریتم گوشه یابی ردیابی و سرانجام به این اشیا عمق داده می شود. با اجرای عمل تشخیص دقیق شی روی مجموعه داده ها، کارایی بالای این روش مشخص شد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نقش بازی های رایانه ای در آموزش ریاضیات

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از بازی‌های مناسب و پر محتوا می‌تواند نقش به‌سزایی در امر آموزش و یادگیری در تمام افراد و به خصوص در کودکان داشته باشد. به دلیل آن‌که بازی‌ها شامل تفریح بوده و فعالیت‌های شامل تفریح نقش بزرگی در کسب مهارت‌های مختلف برای درک و یادگیری موضوعات مختلف و حل مسائل مربوطه را دارند، می توان از آنها در آموزش استفاده کرد. با توجه به اهمیت ریاضیات در تمام مقاطع تحصیلی و مشکلات ...

متن کامل

نقش معماری در باورپذیری بازی های رایانه ای

این مقاله نقش معماری در ایجاد حس غوطه وری در فضاهای بازی های رایانه ای را مورد مطالعه قرارمی دهد. موضوع این پژوهش از اهمیت بسیاری برخورداراست چراکه رایانه و رسانه های جدید تاثیر بسیار مهمی بر تصور انسان از گذشته، حال و آینده گذاشته و فرایند طراحی معماری در فضای واقعی را نیز دستخوش تغییر نموده اند. روش تحقیق این پژوهش از نوع بنیادی و توصیفی-تحلیلی است، که با مقایسه انواع بازی های رایانه ای دهه ا...

متن کامل

بررسی میزان استفاده جوانان از بازی های رایانه ای و عوامل موثر بر آن

اولین رسانه رایج مبتنی بر رایانه، بازیهای رایانهای بودهاند که، در دهه های پایانیقرن بیستم، شیوع و گسترش حیرت انگیزی داشتهاند. این رسانه که از تلفیق تلویزیون و رایانه به وجود آمده، کم کم به رقیب پر قدرت تلویزیون تبدیل شده و جای آن را در فعالیت های فراغتی بسیاری از مخاطبان، به ویژه کودکان و جوانان، گرفته است. هدف این تحقیق، شناخت نحوه و میزان استفاده جوانان از بازی های رایانهای و نیز علل وانگیزه ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده فنی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023